5+1 kiemelkedő pillanat az Optika Hungary 2025-ről

Visszatért Tihanyba az Optika Hungary és mint szervezők, próbáltuk kihozni a lehető legtöbbet a helyből, a rendezvényből, hogy a látogatók az eddigi legszínesebb kiállításon, vásáron, kongresszuson, összejövetelen vegyenek részt. Bízom benne, hogy ez sikerült is. Most az én 5 kedvenc pillanatomat mutatom be.
1. A kiállítás témája

Az idei Optika Hungary fő témája a generációváltás volt. Ezt a témát már egy éve építjük az Optikai Magazinon, számos cikkben és élő adásban láthattatok optikákat, nagykereskedőket, családokat, akik éppen adják át a jövő generációjának az üzletet. Úgy gondoltuk, hogy a tartalmak mellett ezt élőben is lássátok. A generációváltás megjelent a kiállítás dekorjában, előadásokon, kerekasztal beszélgetéseken. Nem emlékszem arra, hogy korábban lett volna témája az egész kiállításnak, de remélem hogy ez folytatódni fog.

2. Steigervald Krisztián előadása

Ki érezte már azt, hogy a fiatalabb, vagy idősebb kollégája mintha teljesen más bolygón élne? Pedig ugyanazon él, csak az ő neveltetése, korszaka teljesen eltér a más generációktól. És ez így van jól. Ahogy Krisztián szokta mondani nem jobb, nem rosszabb, hanem más. Krisztiánt arra kértük, hogy ne a nagyon általános generációs előadás meglátásait adja át, hanem specifikusabban, üzleti megközelítéssel mondja el, hogyan tudnak ebből optikák profitálni. Legnagyobb örömünkre ezt vállalta is. Nem voltunk kiemelkedősen sokan, nem volt tele a hely, viszont biztos vagyok benne, hogy az ott lévő több mint 100 ember a következő évtizedekben ez alapján ki tudnak emelkedni a versenytársaik köréből. Betekintést nyertek, hogyan kell majd bánni a Z generációval és az alphákkal, és hogyan hangolják össze őket az X generációval. Nem lesz egyszerű feladat, de ez lesz az alapja a jó csapatmunkának, valamint az eladásnak. És mint tudjuk, ma az a király, aki el tud adni.



3. Hotel aulája, mint kiállítótér

Már évtizedekkel ezelőtt is fejtörést okozott a szervezőknek, hogy hol és hogyan helyezzék el a kiállítókat. Idén ezen is újítottunk: bevontuk a hotel aula részét. Az itt lévő kiállítók asztalos börze jelleggel mutatták meg a legfrissebb kollekciókat. Leginkább keretes cégek jelentek meg, de volt aki fizetési megoldást kínált az optikáknak a minőségibb vevőkiszolgálásért. A visszajelzések egyértelműen pozitívak voltak, érdemes lesz folytatni ez a vonalat is a következő nagyszabású rendezvényre.

4. Goodie bag

Bármilyen minőségi rendezvényre látogattok el, mindenhol kaptok a regisztrációnál goodie baget. Ebben olyan hasznos ajándékok vannak, amiket a kiállítók/szervezők adnak a látogatóknak. Idén ezt is bevezettük és legnagyobb örömünkre a kiállítók is csatlakoztak hozzá: szórólapok, egyedi kedvezmények, törlőkendők, tisztító folyadékok, reklámajándékok. Idén először limitált példányban, összesen 450 db-bal indultunk el, de látva a sikerét, a következő kiállításon már minden látogatónak biztosítani fogunk üdvözlő ajándékot.

5. A tudás, mint érték

Negyedik éve hangoztatjuk és kardoskodunk az ingyenes dolgok megszüntetése mellett. Na, nem azért mert annyira szeretünk mindenért fizetni, hanem azért mert az ingyenes dolgokkal is foglalkozni kell és rengeteg energia van benne a másik oldal részéről. Ez igaz a látásvizsgálattól kezdve az optometrista előadásokon át szinte mindenre. Köszönöm a pontszerző hallgatóinak, hogy ők is osztják ezt a nézetet: a tudás érték. Ezért az értékért ti fizettek, a boltotokban pedig a többszörösét tudjátok kamatoztatni minden nap. Bízom benne, hogy mindenki talált hasznos tudást az előadásokban, valamint a workshopokban.

+1 Az Év Optikusa díj

Már a 2023-as Millenárison megrendezésre került Optika Hungary-n is volt rendkívül komoly nyereményekkel bíró kvíz, amely abszolút közönségsiker volt. Idén ezt gondoltuk egy kicsit tovább: egyből az Év Optikusát kerestük. Ráadásul mivel kétévente van Optika Hungary, így egyből 2 évre szól a cím. A versenynek volt egy kvíz része, ahol 40 kérdésre kellett választ adni, erre a pénteki és szombati nap állt rendelkezésükre a versenyen indulóknak, amit online tudtak kitölteni a kiállítás bármely pontjáról. Ez alapján a legjobb három került a döntőbe, ahol 3 feladat várt rájuk: 3 lencsét kellett visszamérni a fődíjat jelentő digitális dioptriamérő segítségével, majd 3 hibás lencsén kellett felismerni a hibákat, végezetül pedig egy fúrt keretet kellett összerakni. A döntő első helyezettje és ezáltal az Év Optikusa cím első nyertese Balázs Bence lett, második helyen Horsik Gabriella, harmadik helyezett pedig Nagy Rebeka lett. Minden döntős résztvevőnek gratulálok. Köszönet a díjakért és az ötleteink támogatásáért az Argusnak!