Egy újabb dolog amire nincs idő: céges blog ;)
Mit érhetsz el egy üzleti bloggal, ha mégis találsz időt rá, hogy rendszeresen cikkeket írj rá?
Egy céges blog lehetőséget ad arra, hogy azokat a témákat, melyeket képtelenség összefoglalni egy Facebook posztban - vagy ha megteszed kevesen olvassák el, mert túl hosszú – végre kifejthesd bővebben. Részletesen bemutathatsz termékeket, trendeket, betekintést engedhetsz a kulisszák mögé, az optika életébe.
De mégis mi hasznod származik ebből?
Egy jól megírt, és viszonylag rendszeresen vezetett céges blog segít abban, hogy szakértőként pozícionáld magad a vásárlók szemében, megbízható forráskánt tekintsenek rád, mellyel motiválható a vásárlási szándék is.
Keresőoptimalizálás (SEO) és forgalomnövelés
Ez az egyik legkomolyabb benefitje a céges blognak, és ha jól csinálod, akkor akár a visszaveheted a Google hirdetésre szánt büdzsédet is. Egy rendszeresen frissített és releváns tartalommal ellátott honlap egyre jobb eredményt ér el a találati listában organikusan is, ami tovább növelhető azzal, ha a blogposztjaidat megosztod a social média felületeiden és a hírleveledben is.
Brandépítés és megkülönböztetés
A céges blog lehetőséget ad az optikádnak arra, hogy erősítse vagy megalkossa a márka identitását és kifejezze a vállalkozás értékeit. Az egyedi hangvételű és az olvasók számára hasznos tartalmak pedig segítenek kiemelni téged a versenytársak közül. A folyamatos, érdekes és hasznos tartalmak pedig szerepet játszanak abban, hogy a vásárlóid törzsvásárlókká avanzsáljanak.
Célzott értékesítési lehetőségek
A blogposztokban elhelyezhetsz a termékeidre vagy a szolgáltatásaidra mutató linkeket, ezáltal tovább böngésznek az oldaladon, és elhelyezheted a CTA (call to action) gombaidat, azaz például időpontkérésre ösztönözheted a látogatókat.
Hogyan csinálhatod mindezt?
Tervezés
Mindig könnyebb, ha egy bizonyos időszakra megtervezed előre a tartalmat, hasonlóan a social média megjelenéseidhez. Itt viszont igaz az, hogy a rendszeresség és a minőség fontosabb, mint a mennyiség. Ha havonta 1-2 cikket megírsz, már jó úton jársz.
Stílus
Igyekezz egyedi, rád jellemző hangvételben írni az adott témában. Mondanám, hogy kérheted a CHAT GPT segítségét is, sőt mondom is, hiszen adhat egy keretet, szempontrendszert, illetve vázlatot, de egyelőre nem fog a te hangodon írni, lélekkel, vagy ha kell humorral. A szöveget dúsíthatod képekkel, infografikákkal, videókkal.
SEO
A keresőoptimalizálás egy külön terület, és nem véletlenül vannak SEO szakemberek és SEO szövegírók, de ma már bárkinek a rendelkezésére állnak olyan ingyenes eszközök, melyek segítenek abban, hogy kiderüljön a vásárlóikat mi érdekli. Csak egy példa: ha a honlapodat összekötöd a teljesen ingyenes Google Search Consol eszközzel, akkor minden hónapban kapsz egy részletes jelentést arról, hogy milyen keresésekre, kulcsszavakra jelent meg a honlapod a Google-ben, és ezek közül melyek voltak azok, melyeknél rád is kattintottak. Ha ezeket a keresési kifejezéseket átnézed, akkor már is rengeteg témaötletet kapsz, közvetlenül a felhasználóktól, és a kulcsszavakat elhelyezheted a cikkeidben, ami idővel még jobb találati eredményeket eredményez majd.
Ha esetleg kérdésed lenne ezzel a témával kapcsolatban, vagy szeretnél marketing támában egy konkrét dologtól olvasni, akkor írj a szerkesztőségnek!