„Láss jól, vezess biztonságosan!” - közlekedésbiztonsági kampány 2024

A látásod a legjobb biztosítás!

A Magyar Optikus Ipartestület (MOI) 2024. szeptember 16. és november 19. között a Driving Experience Kft., a Hungaroring Groupama Tanpálya, a Continental Hungaria Kft., az ORFK-OBB együttműködésével közlekedésbiztonsági kampányt indít, melynek célja, hogy együttes erővel felhívják a figyelmet a közeledő őszi, téli időszakban rosszabbá váló közúti látási és útviszony körülményekre, melyek között a sofőr látása és vezetéstechnikai tudása, valamint gépjárművének gumiabroncsai és azok állapota kiemelten fontosak. Mind a látás, mind a körülményeknek megfelelő biztonságos közlekedés, gépjárművünk ismerete esős, havas, nedves, ködös, esetleg sötét időjárási körülmények közt nagy odafigyelést igényelnek ebben az időszakban, és megfelelő látással, valamint vezetéstechnikai tudással szükséges rendelkezni. Mindezt kiegészíti, hogy hogy a biztonságos közlekedéshez nemcsak a jó látás, hanem a megfelelő gumiabroncsok is elengedhetetlenek.

A kampány időszaka alatt a Magyar Optikus Ipartestület (MOI) és országos lefedettséggel rendelkező optikus tagjainak, partnereinek (optikák) feladata, hogy felhívják a figyelmet a teljes értékű szemvizsgálatok (nem szűrővizsgálat) fontosságára, és arra, hogy az őszi időszak kezdete előtt a lakosság ellenőriztesse látását, menjen el szemvizsgálatra, amennyiben ezt év közben korábban nem tette meg. 

A kampány másik kiemelt feladata, hogy felhívja a figyelmet megfelelő vezetéstechnikai tapasztalat, tudás megszerzésére, elsajátítására. Ebben a feladatban Tóth Zoltán „Totti” autós-motoros instruktor, Dragbike magyar bajnok, újságíró, a TV2 SuperCar című autós TV-s magazin műsorvezetője lesz a kampány partnere, valamit 2024-ben új partnerként a Hungaroring Groupama Tanpálya. Az ő segítségükkel betekintést nyerhetünk a vezetéstechnikai tréningek világába és információt kaphatunk, miért lenne elengedhetetlen időközönként részt venni egy ilyen tréningen, milyen tudást lehet elsajátítani, és mi a legfőbb probléma az őszi, téli vezetési körülmények között, amire fokozottan oda kell figyelni.

A kampány harmadik célkitűzése, hogy partnerünk a Continental Hungaria Kft. és Musztrai Ferenc marketingvezető együttműködésével, segítségével ráirányítsuk a figyelmet arra is, hogy a látás és biztonságos vezetés közötti kapcsolatot a körülményeknek megfelelő gumiabroncs megválasztása teszi teljessé, és mindhárom feltétel együttese segíti hozzá a gépjárművezetőt a maximális biztonsághoz. 

A kampány segítője és partnere Hoffer Zsolt alezredes, az ORFK-OBB képviselője, közlekedésbiztonsági szakértő, rally versenyző, a Hungarian Police Rallye Team pilótája. Személyében hitelesen megismerhetjük a jó látás és a vezetés összefüggéseinek fontosságát, hiszen folyamatosan visel szemüveget, nem csak napi szinten, hanem rally versenyzőként a versenypályákon is. 

A figyelemfelhíváson túl a kampány időtartama alatt a MOI partneroptikáiban látásvizsgálaton részt vevő személyek, akik regisztrálnak a kampányban a vizsgálat vagy az elkészült korrekciós eszköz igazolásával, nyereményjátékon vesznek részt, melynek nyertesei számos exkluzív ajándékot nyerhetnek, többek kötött autós vezetéstechnikai tréninget Tóth Zoltán „Totti” instruktor vezetésével.

A MOI partneroptikái a „Szeretem a szemem” weboldalon található optikakeresőben regionálisan kereshetőek.

A kampány hivatalos záróeseményére, amely egyben egy sajtótájékoztató is lesz 2024. november 19. napján 8:00 órakor kerül sor a Hungaroring Groupama Tanpályán, ahol a sajtó képviselői nemcsak a kampányról és annak eredményeiről kaphatnak bővebb információt a kampány partnereinek részéről, hanem egy kis kihívást is teljesíthetnek a jelenlévő sajtó képviselők Tóth Zoltán „Totti” segítségével, aki kialakít a tanpályán belül egy bójákkal kijelölt speciális nyomvonalat, melyet időre, egymás ellen kell teljesíteni egy háziversenyen. Erre az eseményre mindenkit szeretettel várunk előzetes jelentkezés után.

A kampány keretein belül a lakosság számára a Hungaroring Groupama Tanpálya egy külön szürkületi vezetéstechnikai tréninget is meghirdet majd, amelynek keretében helyben látásvizsgálatot és tanácsadást is végzünk, és amennyiben megállapítjuk, hogy szükséges bármilyen korrekciós eszköz, vagy dioptria változást mérünk, akkor egy MOI kupon segítségével a partneroptikák bármelyikében szemüveget készíttethet az érintett, a kampány időszaka alatt. Igény esetén több tréning is meghirdetésre kerül.

A kampány nyitó napján 2024 szeptember 16-án bemutatásra kerül a kampány kisfilmje, amely egyelőre még legyen meglepetés tárgya.

Kép forrása: freepik.com