Láss jól, vezess biztonságosan! - podcast
A Magyar Optikus Ipartestület őszi „Láss jó, vezess biztonságosan” kampányának fókuszában a biztonságos közlekedés van, melynek három alappillére a lehető legjobban korrigált látásélesség, a járművek gumiabroncsainak megfelelő minősége - az adott évszaknak megfelelően - és a jó vezetéstechnika. A project menedzsere, Varga Péter szervezésében egy szakmai, de mégis kötetlen, jó hangulatú beszélgetést rögzítettünk, melynek résztvevői a saját szakterületeiket képviselve osztották meg gondolataikat és mint kiderült, rengeteg párhuzam vonható a látásélesség, a vezetéstechnika és a gumiabroncsok állapota között, hiszen alapvetően ezek befolyásolják leginkább a reakcióidőt.
Varga Péter optometrista és optikus mester, a Magyar Optikus Ipartestület Felügyelőbizottsági tagja, beszélgető partnerei pedig Musztrai Ferenc, a Continental Hungária marketing vezetője, a cég kelet-európai régiójának referense, Hoffer Zsolt, a Hungarian Police Rally Team pilótája, közlekedésbiztonsági szakértő és vezetéstechnikai vezető oktató, valamint Molnár Judit Eszter optometrista, optikus mester, aki az Optometrista Szekciónak tagja. Részemről mindig kiemelten fontos szempont az egészségértés hangsúlyozása, melyet optometrista és optikus munkám során is a pácienseim edukációjával igyekszem elérni. Izgalmas kérdéseket tárgyaltunk meg beszélgetőtársaimmal, érezhető volt, hogy nem véletlenül indult el az összefogás és a folytatás is rendkívül sok lehetőséget tartogat.
A felvétel kifejezetten hosszúra, viszont annál izgalmasabbra sikerült és érdemes egészen a végéig meghallgatni, ízelítőül pedig felsorolnék pár kérdést, amelyre közösen kerestük a válaszokat a beszélgetés során:
Mi magyarok, hogy vezetünk? Milyen emberek járnak vezetéstechnikai tréningekre? A jogosítványban a látásjavító eszköz viselési kötelezettsége hol van feltüntetve? Tudtátok, hogy van már olyan abroncs, aminek vegyi összetétele képes fékezéskor olvasztani a jeget? Te milyen abroncstudatosságú sofőr vagy? Hogyan néz ki pontosan a fékezés folyamata? Hány métert utazunk „vakon”, amikor csak gyorsan rápillantunk egy üzenetre a telefonunkon? Mennyire ismerik a sofőrök a saját autójukat? Valójában mit jelent az, amikor azt mondjuk „rutinos” sofőrök vagyunk? Vajon mi a látásgondozás „120-as Skodája”?
A kampányt záró sajtótájékoztató november 19-énlesz Mogyoródon a Hungaroringen, ahol a szakértők izgalmas szemléltető eszközökkel is készülnek és a részvevők két autóval, nyári- és téli gumi szettel is kipróbálhatják tudásukat a tanpálya feladatainak teljesítésével.
Az adás ITT hallgatható meg!
Várunk mindenkit szeretettel!
A felvétel kifejezetten hosszúra, viszont annál izgalmasabbra sikerült és érdemes egészen a végéig meghallgatni, ízelítőül pedig felsorolnék pár kérdést, amelyre közösen kerestük a válaszokat a beszélgetés során:
Mi magyarok, hogy vezetünk? Milyen emberek járnak vezetéstechnikai tréningekre? A jogosítványban a látásjavító eszköz viselési kötelezettsége hol van feltüntetve? Tudtátok, hogy van már olyan abroncs, aminek vegyi összetétele képes fékezéskor olvasztani a jeget? Te milyen abroncstudatosságú sofőr vagy? Hogyan néz ki pontosan a fékezés folyamata? Hány métert utazunk „vakon”, amikor csak gyorsan rápillantunk egy üzenetre a telefonunkon? Mennyire ismerik a sofőrök a saját autójukat? Valójában mit jelent az, amikor azt mondjuk „rutinos” sofőrök vagyunk? Vajon mi a látásgondozás „120-as Skodája”?
A kampányt záró sajtótájékoztató november 19-énlesz Mogyoródon a Hungaroringen, ahol a szakértők izgalmas szemléltető eszközökkel is készülnek és a részvevők két autóval, nyári- és téli gumi szettel is kipróbálhatják tudásukat a tanpálya feladatainak teljesítésével.
Az adás ITT hallgatható meg!
Várunk mindenkit szeretettel!