Leáldozott-e a hírleveleknek?
Tudom, 10-ből 9-en azt mondják ők maguk gyűlölik a hírleveleket. Ugyanakkor, ha megkérdezzük, hogy használtak-e fel hírlevélben kapott kuponkódot, érvényesítettek-e feliratkozóknak járó kedvezményt, esetleg felkeltette-e valami hírlevélben kapott információ az érdeklődésüket, akkor arra is igen a leggyakoribb válasz. Akkor, hogy is van ez? Utáljuk, de működik?
Épp ezért beszéljünk egy kicsit a hírlevelekről, ami még mindig a legolcsóbb eszköz arra, hogy elérd a vásárlóidat és visszahívd őket az optikádba, vagy a terméked/szolgáltatásod iránt erősen érdeklődőket végre elhatározásra bírjad.
Mire tudsz használni egy hírlevelet?
1. Vásárlóid emlékeztetése arra, hogy egyáltalán létezel
Az optikákba jellemzően nem napi vagy heti szinten járnak vissza a vásárlók, ezért szinte elengedhetetlen, hogy időnként emlékeztesd őket a szolgáltatásokra: az évente javasolt vizsgálatra, a kontaktlencse megrendelésére, az igazítási, javítási szolgáltatásokra, az új keretekre, és persze adott esetben a vevőcsalogató kedvezményekre is.
2. Személyre szabott ajánlatokat küldhetsz
A hírlevélküldés lehetőséget ad arra, hogy a feliratkozók számára egyedi kedvezményeket vagy privilegizált szolgáltatásokat nyújts. Gondolok itt arra, hogy bizonyos eseményekre /rendezvényekre, ahol limitált a kiadó helyek száma, csak egy belső kört invitál meg az optika. Vagy az egy évnél régebben nálad járt vásárlóknak egyéni kedvezményt találhatsz ki, hogy újra becsábítsd őket az üzletbe. De továbbra is működnek a kedvezményes születésnapi vagy névnapi kuponok, de ezekhez persze az kell, hogy a vásárló a GDPR szabályait betartva, a vevőd az adatokat átadja az optika számára, és engedélyezze a marketing célú felhasználást is. Ez utóbbi természetesen minden adat átadása esetében igaz.3. Új termékek és szolgáltatások népszerűsítése
A hírlevél az egyik legjobb módszer arra, hogy értesítsd a vevőidet/feliratkozóidat bármilyen újdonságról, legyen az keret, lencse, kontaktlencse, kiegészítők vagy akciók. Ha a vásárlóid rendszeresen értesülnek minderről, akkor nagyobb valószínűséggel térnek vissza hozzád, ha valóban szükségük lesz az általad nyújtott termék bármelyikére.
4. Márkaépítés
A mai digitalizált világban, amikor napi szinten rengeteg információ ér bennünket, egy rendszeres hírlevél segíti a márkákat abban, hogy a köztudatban maradjanak. Így ha eljön a nap, amikor optikai szolgáltatásra van szüksége a feliratkozódnak, akkor az elsők között leszel, akire visszaemlékszik, és akivel felveszi a kapcsolatot.
A másik, még érdekesebb téma: a hogyan készítsünk hatékony hírlevelet?
1. Célcsoport meghatározása
A legtöbb hírlevélküldő szoftver alkalmas arra, hogy szegmentálj, azaz létrehozz különböző célcsoportokat: multifokális lencsét viselők, kontaktlencsések, nők, férfiak stb, és nekik akár célzott üzeneteket is küldhetsz. Persze vannak olyan tartalmak, melyek minden feliratkozó számára értékesek, és érdemes a teljes listára kiküldeni.
2. Értékes tartalom
A hírlevél sikeressége nagyban függ attól, hogy milyen értékes tartalmat kínál az olvasóknak. Koncentrálj a lényegre, de óvakodj attól is, hogy kizárólag sales üzenetekkel bombázd a közönséged. Érdemes néha edukatív tartalmat vagy valami személyes információt is elhelyezni benne.
3. Személyre szabott emlékeztetők, automatizmusok, aftersales üzenetek
A személyre szabott levelekről már esett szó, viszont fontos megemlíteni az automatizált hírlevél küldés lehetőségét. Előkészíthetsz egy levélsorozatot az új feliratkozóid számára, amiből kicsit jobban megismerhetnek téged. A cél az, hogy megjelenjenek nálad az üzletben. De ugyanilyen automatikus hírlevél-sorozatot küldhetsz azoknak is, akik épp távoztak tőled az új szemüvegükkel: kérhetsz tőlük visszajelzést, írhatsz a szemüveg megszokásának folyamatáról, vagy megírhatod, hogy bármikor szívesen látod őt, ha esetleg állítani kell a szemüvegen.
4. Megfelelő gyakoriság
Ne infláld el a közönséged, még akkor se, ha egyes tanulmányok azt mondják, hogy a sok hírlevél is kevés. Ha nem egy többezer termékes webshop vagy, akkor ez nyilvánvalóan nem igaz. A túl gyakori hírlevélküldés zavaró lehet a közönséged számára, és könnyen azzal járhat, hogy az ügyfelek leiratkoznak. Fontos megtalálni az egyensúlyt: érdemes havi maximum egy-két hírlevelet küldeni, ami elég ahhoz, hogy emlékeztessük őket az optikánkra, de nem annyira, hogy tolakodónak tűnjön.
5. Kiemelkedő vizuális megjelenés
Az optikai termékek vizuális termékek, ezért a hírlevelek megjelenése is különösen fontos, a vásárlóid számára biztosan nem lesz elég csak a szöveges tartalom. Használj jó minőségű fotókat és lehetőleg a dizájn összhangban legyen az optika és a weboldal arculatával.
6. Mobilbarát formátum
Legtöbben a mobiljukon olvassák el a hírleveleket, ezért elengedhetetlen, hogy a hírlevél mobilbarát legyen. A reszponzív dizájn biztosítja, hogy a hírlevél minden eszközön jól jelenjen meg, legyen az asztali számítógép, táblagép vagy okostelefon. A hírlevélküldő szoftverben tudod ellenőrizni, hogy a leveled hogyan mutat mobilon, és fontos, hogy a magadnak küldött tesztlevelet is ellenőrizd le minden eszközön. Sőt, arra is érdemes figyelni, hogy sötét és világos módban használt eszközökön is jól olvasható legyen.
7. Mérhető eredmények
A hírlevelek sikerességét folyamatosan mérni érdemes. Az olyan mutatók, mint a megnyitási arány, az átkattintási arány és a leiratkozások száma, hasznos visszajelzést adnak arról, hogy mi működik, és min lehet javítani. Az eredmények alapján finomítani lehet a tartalmakat, az üzeneteket és a küldési gyakoriságot.
A címben feltett kérdésre a válasz tehát az, hogy nem, nem áldozott le a hírleveleknek, sőt! A hírlevél 2024-ben is az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb módja annak, hogy célba érjen az üzeneted. Hiszen a közösségi oldalakon az organikus posztok a követők 1-2%-ának jelennek meg, ezért ha el akarod érni a követőtáborodat, leginkább fizetett hirdetéssel tudod. A hírlevél sincs ingyen, hiszen a legtöbb szoftver nem díjtalan, de összességében még mindig olcsóbb, mint a folyamatosan dráguló META hirdetések.
Nincs más hátra, mint kihasználni az ebben rejlő üzleti lehetőséget!
Kép forrása: freepik.com
1. Vásárlóid emlékeztetése arra, hogy egyáltalán létezel
Az optikákba jellemzően nem napi vagy heti szinten járnak vissza a vásárlók, ezért szinte elengedhetetlen, hogy időnként emlékeztesd őket a szolgáltatásokra: az évente javasolt vizsgálatra, a kontaktlencse megrendelésére, az igazítási, javítási szolgáltatásokra, az új keretekre, és persze adott esetben a vevőcsalogató kedvezményekre is.
2. Személyre szabott ajánlatokat küldhetsz
A hírlevélküldés lehetőséget ad arra, hogy a feliratkozók számára egyedi kedvezményeket vagy privilegizált szolgáltatásokat nyújts. Gondolok itt arra, hogy bizonyos eseményekre /rendezvényekre, ahol limitált a kiadó helyek száma, csak egy belső kört invitál meg az optika. Vagy az egy évnél régebben nálad járt vásárlóknak egyéni kedvezményt találhatsz ki, hogy újra becsábítsd őket az üzletbe. De továbbra is működnek a kedvezményes születésnapi vagy névnapi kuponok, de ezekhez persze az kell, hogy a vásárló a GDPR szabályait betartva, a vevőd az adatokat átadja az optika számára, és engedélyezze a marketing célú felhasználást is. Ez utóbbi természetesen minden adat átadása esetében igaz.3. Új termékek és szolgáltatások népszerűsítése
A hírlevél az egyik legjobb módszer arra, hogy értesítsd a vevőidet/feliratkozóidat bármilyen újdonságról, legyen az keret, lencse, kontaktlencse, kiegészítők vagy akciók. Ha a vásárlóid rendszeresen értesülnek minderről, akkor nagyobb valószínűséggel térnek vissza hozzád, ha valóban szükségük lesz az általad nyújtott termék bármelyikére.
4. Márkaépítés
A mai digitalizált világban, amikor napi szinten rengeteg információ ér bennünket, egy rendszeres hírlevél segíti a márkákat abban, hogy a köztudatban maradjanak. Így ha eljön a nap, amikor optikai szolgáltatásra van szüksége a feliratkozódnak, akkor az elsők között leszel, akire visszaemlékszik, és akivel felveszi a kapcsolatot.
A másik, még érdekesebb téma: a hogyan készítsünk hatékony hírlevelet?
1. Célcsoport meghatározása
A legtöbb hírlevélküldő szoftver alkalmas arra, hogy szegmentálj, azaz létrehozz különböző célcsoportokat: multifokális lencsét viselők, kontaktlencsések, nők, férfiak stb, és nekik akár célzott üzeneteket is küldhetsz. Persze vannak olyan tartalmak, melyek minden feliratkozó számára értékesek, és érdemes a teljes listára kiküldeni.
2. Értékes tartalom
A hírlevél sikeressége nagyban függ attól, hogy milyen értékes tartalmat kínál az olvasóknak. Koncentrálj a lényegre, de óvakodj attól is, hogy kizárólag sales üzenetekkel bombázd a közönséged. Érdemes néha edukatív tartalmat vagy valami személyes információt is elhelyezni benne.
3. Személyre szabott emlékeztetők, automatizmusok, aftersales üzenetek
A személyre szabott levelekről már esett szó, viszont fontos megemlíteni az automatizált hírlevél küldés lehetőségét. Előkészíthetsz egy levélsorozatot az új feliratkozóid számára, amiből kicsit jobban megismerhetnek téged. A cél az, hogy megjelenjenek nálad az üzletben. De ugyanilyen automatikus hírlevél-sorozatot küldhetsz azoknak is, akik épp távoztak tőled az új szemüvegükkel: kérhetsz tőlük visszajelzést, írhatsz a szemüveg megszokásának folyamatáról, vagy megírhatod, hogy bármikor szívesen látod őt, ha esetleg állítani kell a szemüvegen.
4. Megfelelő gyakoriság
Ne infláld el a közönséged, még akkor se, ha egyes tanulmányok azt mondják, hogy a sok hírlevél is kevés. Ha nem egy többezer termékes webshop vagy, akkor ez nyilvánvalóan nem igaz. A túl gyakori hírlevélküldés zavaró lehet a közönséged számára, és könnyen azzal járhat, hogy az ügyfelek leiratkoznak. Fontos megtalálni az egyensúlyt: érdemes havi maximum egy-két hírlevelet küldeni, ami elég ahhoz, hogy emlékeztessük őket az optikánkra, de nem annyira, hogy tolakodónak tűnjön.
5. Kiemelkedő vizuális megjelenés
Az optikai termékek vizuális termékek, ezért a hírlevelek megjelenése is különösen fontos, a vásárlóid számára biztosan nem lesz elég csak a szöveges tartalom. Használj jó minőségű fotókat és lehetőleg a dizájn összhangban legyen az optika és a weboldal arculatával.
6. Mobilbarát formátum
Legtöbben a mobiljukon olvassák el a hírleveleket, ezért elengedhetetlen, hogy a hírlevél mobilbarát legyen. A reszponzív dizájn biztosítja, hogy a hírlevél minden eszközön jól jelenjen meg, legyen az asztali számítógép, táblagép vagy okostelefon. A hírlevélküldő szoftverben tudod ellenőrizni, hogy a leveled hogyan mutat mobilon, és fontos, hogy a magadnak küldött tesztlevelet is ellenőrizd le minden eszközön. Sőt, arra is érdemes figyelni, hogy sötét és világos módban használt eszközökön is jól olvasható legyen.
7. Mérhető eredmények
A hírlevelek sikerességét folyamatosan mérni érdemes. Az olyan mutatók, mint a megnyitási arány, az átkattintási arány és a leiratkozások száma, hasznos visszajelzést adnak arról, hogy mi működik, és min lehet javítani. Az eredmények alapján finomítani lehet a tartalmakat, az üzeneteket és a küldési gyakoriságot.
A címben feltett kérdésre a válasz tehát az, hogy nem, nem áldozott le a hírleveleknek, sőt! A hírlevél 2024-ben is az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb módja annak, hogy célba érjen az üzeneted. Hiszen a közösségi oldalakon az organikus posztok a követők 1-2%-ának jelennek meg, ezért ha el akarod érni a követőtáborodat, leginkább fizetett hirdetéssel tudod. A hírlevél sincs ingyen, hiszen a legtöbb szoftver nem díjtalan, de összességében még mindig olcsóbb, mint a folyamatosan dráguló META hirdetések.
Nincs más hátra, mint kihasználni az ebben rejlő üzleti lehetőséget!
Kép forrása: freepik.com