MIDO 2025 - Imre Panni szemüvegén keresztül
A szakmai tréningeket illetően a MIDO szervezői az idei évben lehetőséget nyújtottak a honlapon regisztrálóknak a „The Vision Stage” előadásait élőben nézni, így azok is hozzájuthattak a hasznos információkhoz, akik valamiért személyesen nem tudtak jelen lenni. Az izgalmas előadások témái között szerepeltek a 2025-ös év szemüvegkeret trendjei, a mesterséges intelligencia lehetőségei egy optikai szaküzlet működtetésében, illetve a kereskedelmi forgalmat fellendítő, speciális marketing megoldások is. A jövő páciensének és vásárlójának megismerése tagadhatatlanul fontos, illetve a szakemberek tapasztalati eszmecseréje is és üdítő volt látni, ahogyan a résztvevők professzionális kerekasztal beszélgetéseken tárgyalták meg az aktuális kérdésköröket, melyek között szerepelt például a myopia menedzsment, valamint az a közös vízió, melyben az optikai és az orvosi területek közötti kooperáció sikeresen megvalósulhat. Számomra kifejezetten izgalmas kezdeményezés volt a „Presbyopia Talent Show”, ahova látszerészek, optometristák, értékesítők nevezhettek és a gyakorlatban vitathatták meg az első progresszív szemüveg illesztésének és ajánlásának fő akadályait, majd tudásukat megmérettethették a zsűri előtt egy élő, valódi vásárlói bemutatón keresztül.
Amikor az utat megelőzően böngésztem a rendezvény honlapját, a kiállítás idei, mottója – „Refocusing on Humans” - is szívemnek kedves volt és ahogy a helyszínen felfedeztem a koncepció részleteit, máris értelmet nyert, hogy mitől kifejezetten emberközpontú most az aspektus. A technológia fejlődése a látásproblémák és a szemészeti betegségek egyre komplexebb diagnózisát valamint korrekcióját teszi lehetővé, de soha nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy alapvetően emberek közötti kapcsolatokról kell beszéljünk, legyen szó a vásárlókkal, a páciensekkel történő kommunikációról vagy a közvetlen kollégákkal, a területi képviselőkkel végzett közös munkáról. Az optikai látásgondozás jövőjével kapcsolatosan egyértelműen megállapítható, hogy a fenntarthatóság, a hulladék termelésének minimalizálása és az individualitás, sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd az optika szakmán belül és az iparág minden képviselőjének koncepciójában egyre nagyobb szerepet kell kapjon az edukáció, mert ha ideális esetben a fókusz - az akciók és a kedvezmények világában - a szolgáltatások minőségére kerül, elkerülhetetlenül több elégedett vásárlója lesz minden optikának.
Idén is mindenhol kedvességet és nyitottságot tapasztaltam a teljes kiállítói területen, függetlenül attól, hogy éppen melyik csarnokban jártunk és mindenki több nyelven megszólalva látott vendégül minket. A MIDO csarnokain végighaladva a korábbi évekhez képest most úgy érzem kimagaslóan sok színes kerettel, extrém formával, valamint különleges, újrahasznosított alapanyaggal találkoztam és a színkavalkád megjelent még a legmodernebb vizsgálógépek borításán is. A kiállításon láttam több olyan céget, ami kifejezetten újratölthető szemüvegtisztító spraykkel foglalkozik és ha kicsit belegondolunk, például egy ilyen szolgáltatás bevezetésével egy optika a fenntarthatóság elveit követve sikeresen tudja bővíteni kínálatát. Nagyon örültem, hogy lehetőségem nyílt most kipróbálni a Ray-Ban META szemüveget, ami engem eddig is nagyon foglalkoztatott és remélem Magyarországon elérhető lesz majd egyszer, mert izgalmas lehetőségeket tartogat.
Az ACADEMY területén ismét fontosnak tartom az OKKUL zseniális standját kiemelni, ahol Fábián Zsanett és Major Szabolcs végtelen kreativitását láthattam testet ölteni egy jelentősen kibővített kollekcióval, réadásul ötletes megjelenítéssel. A brandhez híven, minden szemüveg az átlagostól eltérő és a felületükön megjelenő textúra, valamint az egyedi formavilág a házaspár saját keze munkájának gyümölcse. A kész termékek, valamint az OKKUL koncepció semelyik másik márkához nem fogható, amit ismerek, az idei évben bemutatott kollekcióban pedig a szemüvegeken található díszítő elemek pedig már nemesfém alapanyagúak. Engem végtelen büszkeséggel töltött el, amikor láttam micsoda nyüzsgés van a standnál és az, hogy az érdeklődők a rejtélyes kastély tövében egy klassz tetoválással is gazdagodhattak, pedig egy teljesen új szintre emelte a kiállítási élményt. Szívből gratulálok az OKKUL csapatának!
Egy nem is olyan régi balesetem miatt az idei évben sajnos sokkal nehezebben tudtam mozogni, mint szerettem volna, de szívből köszönöm Vörös Anikónak és Kalász Kristófnak az összes nekem nyújtott segítségüket!
És akkor meséljenek helyettem a képek!











Amikor az utat megelőzően böngésztem a rendezvény honlapját, a kiállítás idei, mottója – „Refocusing on Humans” - is szívemnek kedves volt és ahogy a helyszínen felfedeztem a koncepció részleteit, máris értelmet nyert, hogy mitől kifejezetten emberközpontú most az aspektus. A technológia fejlődése a látásproblémák és a szemészeti betegségek egyre komplexebb diagnózisát valamint korrekcióját teszi lehetővé, de soha nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy alapvetően emberek közötti kapcsolatokról kell beszéljünk, legyen szó a vásárlókkal, a páciensekkel történő kommunikációról vagy a közvetlen kollégákkal, a területi képviselőkkel végzett közös munkáról. Az optikai látásgondozás jövőjével kapcsolatosan egyértelműen megállapítható, hogy a fenntarthatóság, a hulladék termelésének minimalizálása és az individualitás, sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd az optika szakmán belül és az iparág minden képviselőjének koncepciójában egyre nagyobb szerepet kell kapjon az edukáció, mert ha ideális esetben a fókusz - az akciók és a kedvezmények világában - a szolgáltatások minőségére kerül, elkerülhetetlenül több elégedett vásárlója lesz minden optikának.
Idén is mindenhol kedvességet és nyitottságot tapasztaltam a teljes kiállítói területen, függetlenül attól, hogy éppen melyik csarnokban jártunk és mindenki több nyelven megszólalva látott vendégül minket. A MIDO csarnokain végighaladva a korábbi évekhez képest most úgy érzem kimagaslóan sok színes kerettel, extrém formával, valamint különleges, újrahasznosított alapanyaggal találkoztam és a színkavalkád megjelent még a legmodernebb vizsgálógépek borításán is. A kiállításon láttam több olyan céget, ami kifejezetten újratölthető szemüvegtisztító spraykkel foglalkozik és ha kicsit belegondolunk, például egy ilyen szolgáltatás bevezetésével egy optika a fenntarthatóság elveit követve sikeresen tudja bővíteni kínálatát. Nagyon örültem, hogy lehetőségem nyílt most kipróbálni a Ray-Ban META szemüveget, ami engem eddig is nagyon foglalkoztatott és remélem Magyarországon elérhető lesz majd egyszer, mert izgalmas lehetőségeket tartogat.
Az ACADEMY területén ismét fontosnak tartom az OKKUL zseniális standját kiemelni, ahol Fábián Zsanett és Major Szabolcs végtelen kreativitását láthattam testet ölteni egy jelentősen kibővített kollekcióval, réadásul ötletes megjelenítéssel. A brandhez híven, minden szemüveg az átlagostól eltérő és a felületükön megjelenő textúra, valamint az egyedi formavilág a házaspár saját keze munkájának gyümölcse. A kész termékek, valamint az OKKUL koncepció semelyik másik márkához nem fogható, amit ismerek, az idei évben bemutatott kollekcióban pedig a szemüvegeken található díszítő elemek pedig már nemesfém alapanyagúak. Engem végtelen büszkeséggel töltött el, amikor láttam micsoda nyüzsgés van a standnál és az, hogy az érdeklődők a rejtélyes kastély tövében egy klassz tetoválással is gazdagodhattak, pedig egy teljesen új szintre emelte a kiállítási élményt. Szívből gratulálok az OKKUL csapatának!
Egy nem is olyan régi balesetem miatt az idei évben sajnos sokkal nehezebben tudtam mozogni, mint szerettem volna, de szívből köszönöm Vörös Anikónak és Kalász Kristófnak az összes nekem nyújtott segítségüket!
És akkor meséljenek helyettem a képek!










