Online időpontfoglalás optikákban

Az online időpontfoglalás egyre népszerűbb a vásárlók és szolgáltatók körében, hiszen a segítségével bármikor, bárhonnan foglalható mindkét fél számára megfelelő időpont, hosszas egyeztetgetés nélkül. Az ügyfelek egyre inkább előnyben részesítik azokat a szolgáltatókat, amelyek az online időpontfoglalás révén folyamatosan elérhetőek (akkor is ha éppen zárva vannak) és kényelmesen, rugalmasan, átláthatóan intézhetik náluk ügyeiket. Ez nem csak az ügyfeleknek, de a szolgáltatóknak is rendkívül előnyös, különösen, ha új ügyfeleket szeretnének bevonzani.  Cikkünkben összegyűjtöttük ezeket az előnyöket, és bemutatjuk, hogy milyen szempontok szerint érdemes egy optikai szaküzletben digitalizálni.

Növekvő ügyfélszám 

Az új ügyfeleink jelentős része ma már digitális úton találja meg optikánkat, azáltal, hogy valamilyen módon eljut a honlapunkra vagy a közösségi oldalainkra. Minél egyszerűbbé tesszük a látogatóink számára az időpontfoglalást, annál valószínűbb hogy élni fognak ezzel a lehetőséggel, és nálunk költik el a pénzüket. A legtöbb vásárló csak a saját munkaidejének lejárta után tud a személyes dolgaival foglalkozni, így igen nagy a valószínűsége, hogy olyankor látogatja meg a holnapunkat, amikor az optika már zárva van. Igazán elkötelezett vásárlónak kell lennie ahhoz, hogy másnap nyitvatartási időben ne felejtsen el telefonálni, kivárni amíg felveszik, és végigegyeztetni a mindkét fél számára megfelelő időpontokat a foglaláshoz. Ha nem ragaszkodik hozzánk feltétel nélkül a vásárlónk, vagy csak sürgős számára a szemüvegkészítés vagy kontaktlencse rendelés, bizony oda fog időpontot foglalni, ahova tud. A lényeg, hogy minél egyszerűbbé, minél kevesebb mentális energiát igénylő műveletté tesszük az időpontfoglalást, látogatóinkból annál többen fognak foglalni, nagyobb lesz a konverzió. Több digitális megoldást is alkalmazhatunk (pl. online chat) és kombinálhatjuk ezeket a hatékonyság növelésére, de első lépésként azt javasoljuk, hogy egy gyorsan és egyszerűen bevezethető online időpontfoglalási rendszerrel könnyítsük meg ügyfeleink, és a magunk dolgát. 

Interaktív, megosztott naptárak 

A digitális foglalási naptár egyik legnagyobb előnye a munkatársak számára, hogy amint megjelenik a foglalás az optika naptárában, az esemény megjelenik az optometrista vagy szemész szakorvos saját naptárában is. Így az optometrista saját telefonján láthatja mikor lesz az első vizsgálata az adott nap, és mikor lesz esetleg szünete. A saját napja is jobban tervezhető lesz, elkerülhetőek az üresjáratok.

A digitális naptárak további előnye, hogy az arra jogosultak számára bármikor, bárhonnan, több készüléken is elérhetőek, nem csak az optikában. Ha egy kedves barátunk telefonon időpontot kér tőlünk, akkor is tudunk adni ha épp nem vagyunk benn az optikában és nincs kéznél az egyetlen példányban létező papírnaptárunk.

Elkerülhető a többszöri adatrögzítés 

Ha már digitalizáltuk a vizsgálati folyamatainkat, akkor a foglalás digitalizálása azért is lehet nagyon előnyös, mert az ügyfél a foglaláskor azonnal bekerül az ügyféltörzsbe, azaz nevét, telefonszámát, e-mail címét már nem kell még egyszer elkérnünk tőle. A clearvis.io szoftver használata esetén még az adatkezelési hozzájárulás rögzítése is megtörténik online, így azt az üzletben már nem kell külön elkérni.

Kevesebb elmaradt vizsgálat

Az ügyfeleink számára nem csak kényelmi funkciókat biztosít az online időpontfoglalás (pl. A visszaigazolásból a saját naptárában egy kattintással létre tudja hozni az eseményt), de emlékeztető e-mailt vagy SMS-t is küld az időpont előtt. Így kevesebb vizsgálat marad el az ügyfél hibájából (vagy tájékozatlanságából) és kevesebb árbevétel kiesés fog származni a nem megjelent ügyfelekből adódóan.

Mire érdemes figyelni a kezdeteknél?

Olyan online időpontfoglalót érdemes választani, amely:

  • az optikai szaküzletek számára készült és egy adott optika igényeire könnyedén testreszabható
  • egyszerűen és gyorsan bevezethető, könnyen kezelhető 
  • mobiltelefonon is megfelelő felhasználói élményt nyújt, hiszen a foglalások egy jelentős része ma már telefonon történik
  • integrálható a meglévő eszközeinkkel, hogy elkerüljük a többszörös adatrögzítést.

Amennyiben bármilyen kérdése van, az optikai szaküzletek digitalizációjára szakosodott kollégáink készséggel állnak rendelkezésére a https://clearvis.io/hu/rolunk/#kapcsolat oldalon, ahol ingyenes konzultációt is kérhet. 

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!