Optikai Magazin statisztika - 01-04. hó
Az Optikai Magazin egyik nagy előnye, hogy digitális, ezért teljes egészében mérhető. Ez a mérhetőség elsődlegesen nekünk, készítőknek, illetve tagjainknak, hirdetőinknek fontos. Amikor elkezdtük kialakítani az oldal koncepcióját, egyik sarokpontja volt, hogy ezek az adatok legyenek publikusak, transzparensek. A tavalyi évben kezdetben havontva publikáltuk a statisztikai adatokat, idén az elsőnegyedévenre ígértük, de az Optika Hungary szervezése átvariálta, így most az első 4 hónap eredményét publikáljuk hónapra lebontva.
Az alábbiak szerint oszlott meg a forrás, tehát hogy honnan érkeztek az oldalra a látogatók:
- Social: 54.64%
- Organikus keresés: 25.68%
- Direkt oldalfelkeresés: 10.98%
- Nem közösségi hálózatokról történő megosztás (pl. hírlevél): 7.12%
- Egyéb forrás (pl. szerkesztői belső oldal): 1.58%
Az Optikai Magazin hírei kikerülnek a Facebook oldalunkra, valamint a hozzá tartozó zárt csoportba is, ahol véleményezni is lehet az írásokat. Ez a forrás teszi ki a legnagyobb részt. Az organikus keresés és a direkt oldal felkeresés közösen 36.66%-ot hoz, ami azt jelenti, hogy a látogatóink kicsivel több mint harmadának napi rutinja megnyitni az oldalt magától, vagy rákeresni egy adott témára. Ez kiemelkedően jó értéknek minősül, itt látszik legjobban az oldal hasznossága. A cikkekről havonta 1 hírlevél is készül ami a látogatók közel 10%-át adja. Ezen változtatni fogunk 2023-ban, valószínű havonta több hírlevelet fogtok kapni, hogy a témák aktualitása ne vesszen el.
Az oldal látogatottsága 2022-ben teljesítette céljainkat. Akkor azt mondtuk, hogy érjük el, hogy havonta átlagosan 2000 olvasó keresse fel az oldalt, ezt túl is szárnyaltuk, átlagosan 2500 olvasót érünk el havonta.Idén szeretnénk növelni a látogatók számát. Ha megnézitek az év elejétől kezdve növekedésben van mind a látogatottság, mind az olvasási kedv (oldalmegtekintések száma). Ez annak a sok kiváló írásnak az eredménye, amit napról napra láthattok itt az oldalon.