Optikai Magazin statisztika - #2
Előző részben az indulást elemeztem, most jöjjön a július. Ha nem olvastad el az első részt, érdemes azzal kezdened, hiszen az elemzési módszer abban van leírva, itt most csak a számadatokat és 1-1 érdekességet mutatok.
Júliusban az alábbiak szerint oszlott meg a forrás, tehát hogy honnan érkeztek az oldalra a látogatók:
- Facebook: 72.43%
- Direkt oldalfelkeresés: 12.99%
- Nem közösségi hálózatokról történő megosztás (pl. hírlevél): 7.48%
- Organikus keresés: 6.72%
- Egyéb forrás (pl. szerkesztői belső oldal): 0.38%
Itt a legérdekesebb, hogy az előző hónaphoz képest a direkt oldalfelkeresés jelentősen megugrott, ami azt jelenti, hogy kezd kialakulni egy olvasói bázis, akik már social és hírlevél nélkül is automatikusan megnyitják az oldalunkat.
A social támogatás továbbra is elengedhetetlen, ezt a napi szintű látogatottsági adatokból is látjuk. Azokon a napokon van nagyobb látogatottság, amikor kirakjuk a Facebook oldalra, vagy csoportba az adott cikket. Ez tovább erősödött az induláshoz képest.
Demográfia alapján az alábbiak szerint olvasnak minket: 39-61% arányban férfiak és nők olvasták, ami egy jelentős elmozdulás az előző hónap 31%-69% arányától. Továbbra is leginkább a 45-54 év közöttiek (26%) és a 35-44 év közöttiek (23%), ami azért is fontos, mert a szakmánk fiatalabb része adja a látogatók gerincét. Ez nem változott jelentősen az előző időszakhoz képest.
Az oldal látogatottsága a vártaknak megfelelően csökkent az induló időszakhoz képest. Ennek két oka van. Nyár van, a szakma nagyrésze nyaral, nyaralás alatt pedig nem szakmai cikkeket akarunk olvasni. A másik pedig, hogy minden oldal indulását nagy érdeklődés követ, ami az indulás után lecsökken, innen pedig tudunk építkezni. Ezen kívül az induláskor jóval több írás volt fent, mint a megcélzott havi 8-10. Júliusban 1310 látogató 1872 munkamenetet és 2866 oldalmegtekintést produkált. Az előző hónaphoz képest látványos a visszaesés, viszont kiolvasható belőle egy pozitív trend is. Az előző hónap 1.34-es átlagos oldalmegtekintés felment 2.18-as felhasználói átlagra. Ez azt jelenti, hogy több időt töltenek a honlapon és át is kattintanak egyik cikkről a másikra az olvasók. Hasonlóan, mint a fenti statisztikából, itt is megállapítható, hogy nő az oldal bázisközönsége.
A júliusi adatok alapján a 10 leglátogatottabb cikk az alábbi volt:
- Árleszállítás, akciók szabályosan!
- OGYÉI regisztráció - Kis Arnold
- MOI tisztújítás - az elnökség bemutatkozása
- KATA adózás - online konzultáció
- Megváltozott a KATA, sajnos minket is érint
- Kamarai információk - Kulturális és innovációs Minisztérium
- Karvázy Attila és a MOI
- Veled is előfordult már?
- Tihanyban járt a NOPTI csapata
Sajnos nem a szakmai cikkek domináltak a nézettségben, KATA változás és OGYÉI regisztráció vitte a látogatók tömegét. Sajnos sok változás jutott erre a hónapra, így kevesebb figyelem tudott jutni a szakmai cikkekre. A következő hónap már erősebb lesz, ugyanis sikerült műhelysorozatot indítani Juhász Ferenccel és digitalizációról szóló sorozatot Nováki Szilárddal.