OptikAI marketing megoldások
Kezdjük a fizetett hirdetésekkel, melyek ma már kulcsfontossággal bírnak a vállalkozások életében.
A célzott META hirdetések
Az META hirdetéseket mindig is a célzás volt, ami hatékonnyá tette. Az AI pedig már itt jelen van egy ideje, 2 példát emelnék ki:
Az Advantages + célközönség használatával, az AI megkeresi neked azokat a social felhasználókat, akiknek az adataiból úgy ítéli meg, hogy a hirdetésed érdekes lehet. Hozzáteszem van lehetőség arra, hogy adjál neki ötleteket és sokszor szükséges is. Illetve, van hogy az AI alapú célzás sikeres, máskor viszont teljes meddőszórás, és egyáltalán nem azoknak mutatja meg hirdetésed, akiknek szánod. Ezért sokszor szükséges meghozni azt a döntést, hogy hiába „fenyegetőzik” azzal, hogy rosszabb lesz a hirdetésed statisztikája, felül kell írni az ajánlásokat az eredményesség érdekében.
Az AI-alapú Lookalike Audiences funkció elemzi a meglévő ügyféladatokat és hasonló profilú új ügyfeleket keres, akik valószínűleg érdeklődnek a termékek vagy szolgáltatások iránt. Ez a funkció akkor tud jól működni, ha megfelelő nagyságú adatbázist importálsz, de ha évek óta gyűjtöd az adatokat és rendelkezel minden szükséges engedéllyel, hogy marketingcélokra használd őket, akkor az AI megkeresi neked a meglévő ügyfeleid „hasonmásait”, akiknek célzott hirdetéseket tudsz indítani.
Canva
A Canva egy vizuális anyagok készítésére használható szerkesztő program, szerintem csak keveseknek kell bemutatni. A Canváról tudni kell, hogy rohamtempóban fejlődik, és az AI alapú megoldásai is egyre jobbak. Képes arra, hogy létrehozzon egy képet utasítás alapján (igaz ez egyelőre angolul működik), fel tudsz vele javítani régi, analóg vagy épp kisfelbontású fotókat, hangot tudsz generálni, zenét tudsz készíteni, ki tudsz színezni pillanatok alatt egy fekete-fehér képet és napestig sorolhatnám. Még azoknak is, akik napi szinten használják a Canvát, tartogat újdonságokat nap, mint nap.
Hírlevelek
A MailChimp levelező programnak már jó ideje létezik egy olyan funkciója, ami a feliratkozóid korábbi viselkedését analizálja és javaslatot tesz kiküldési időpontokra, amikor nagyobb megnyitási és átkattintási rátára számíthatsz. Már pedig egy hírlevél esetében ez majdnem olyan fontos, mint a szöveg.
Chat GPT
Megkerülhetetlen eszköz manapság, és ha megengedtek egy személyes megjegyzést: akkor sikerült megszeretnem, amikor megértettem, hogy nem veszi el a munkámat, csak sokkal hatékonyabbá teszi. Tovább bővíthetem az ügyfélkörömet, hiszem amit eddig forráskutatással töltöttem, azt tulajdonképen szerkeszett formában elém rakja. Nem, még soha nem használtam fel egy az egyben általa írt szöveget, de ötletadónak, vázlatkészítőnek tökéletes. Megírhathatod vele a weboldalad szövegét, cikkeket, blogokat, posztokat, kampányszövegeket, hírleveleket.
A végére fontosnak tartom megjegyezni, hogy mindez akkor fog hatékonyan működni, ha lekutattad (akár AI eszközök segítségével) a célközönséged, kiderült, hogy mi érdekli őket, meghatároztátok a ti kulcsüzeneteiteket, és megtanultál jól promptot írni. Ha a stratégia alapok megvannak, már „csak” egy naprakész tudás szükséges mindehhez!
Kép forrása: Freepik AI image generator