Az új elnökség majdnem 100 napja

De csak majdnem! Egész pontosan 93. Ugyan a bírósági bejegyzés még folyamatban van, de az új elnökség már májusban megkezdte munkáját. Nem vagyok dicsekvő típus, de fontos hogy tudjátok, hogy mit is csinálunk.

Kommunikáció

Szerintem már mindenkiben felmerült korábban a kérdés, hogy mit is csinál a MOI, miért érdemes tagnak lenni? Eddig is maximális komolysággal csinálta a korábbi elnök és elnökség a feladatokat, csak a kommunikációval álltak hadilábon. Amikor felmerült, hogy legyek én az új elnök, volt néhány feltételem, melyek elsősorban a kommunikációra vonatkoztak és szerencsére meg is valósultak. Ennek eredménye ez a felület is, ahol ezt a cikket olvasod.
Az új Optikai Magazin, amely átköltözött az online világba. A májusi indulás óta már van 3 hónapnyi tapasztalatunk és látjuk a statisztikából, hogy az eredeti elképzelésünket támogatjátok. A start óta megjelent számos cikk, hír és elindult néhány cikksorozat is a vendégszerzők által. És már nem csak írásban, hanem videós formátumban is készülnek tartalmak. Apropó, ha van mondanivalód a szakmának, mi adunk rá teret: jelentkezhetsz vendégszerzőnek. Szeptemberben pedig új vendégszerzők és sorozatok mutatkoznak be, valamint néhány olvasóbarát fejlesztést is végrehajtunk.
Az oldalhoz kapcsolódik egy zárt Facebook csoport is, amely a terveink szerint az elsődleges kétoldali kommunikációs felülete lesz a szakmánknak, lassan elérjük az 1000-es létszámot.
A kommunikációnak nem csak az új oldal és csoport a része, hanem a rendszeres hírlevél is. Ha esetleg nem kaptál volna, jelezd nekünk és felrakunk a listára, de hamarosan itt az oldalon is fel tudsz iratkozni.
És ez még nem minden! Szeptemberben indul a MOI podcast is, így azokra is gondolunk, akik inkább hallgatni szeretik az optika szakmával kapcsolatos témákat. 

OGYÉI

Szintén legalább ennyi erőfeszítésünk van az OGYÉI általi kötelező regisztrációval. A folyamatot Karvázy Attila indította el, a befejezés már az új elnökség idejére datálódik. Több, mint fél évig egyeztettünk folyamatosan az OGYÉI-vel arról, hogy az eredeti elképzelésük több helyen téves, kivitelezhetetlen és indokolatlanul nagy terhet rak az optikákra. A legtöbb javaslatunkat elfogadták, néhányat sajnos nem. Ennek eredménye, hogy az optikáknak nem 500 000 Ft regisztrációs díjat kell fizetni, hanem csak 66 ezer Ft-ot. A teljes regisztrációs folyamat is jóval egyszerűbb lett: egy optikának az adatlapon kívül egy sort kell kitölteni az excel táblában. Sajnos a forgalmazók regisztrációja nem egyszerűsödött, erre továbbra is bent van egy javaslatunk, viszont sajnos nem látom reális esélyét annak, hogy ez változni fog. A regisztrációról és a kitöltésről készítettünk nektek egy videót, amely a korábbi tartalmakhoz képest kiemelkedő nézettségi eredményt ért el. 

Folyamatban lévő ügyek

Ugyan még nem tudok beszámolni nektek lezárt ügyekről ennyi idő alatt, hiszen van jónéhány téma, feladat, melyek több időt kívánnak. Ezekről részleteiben még nem tudok nyilatkozni, mivel még nem véglegesek a tervek, ötletek és kivitelezések.

  • NAV állásfoglalás: sajnos mindenki látta és ez továbbra sem újdonság. Ezzel az üggyel kapcsolatban (optometristák jogköre) az optometrista szekcióval közösen, folyamatban van egy olyan terv kidolgozása, amely eltér az eddigi törvénymódosítási beadványoktól. Már csak ezért is, mert számos ilyen beadványon van túl a MOI, és sajnos eddig nem volt eredménye.
  • Optika Hungary: már több helyről visszahallottam, így inkább megelőzöm a pletykákat: A Club Tihany olyan mértékű áremelést hajtott végre, ami sajnos teljesen ellehetetleníti, hogy a 2023-as Optika Hungaryt ott tudjuk megrendezni. Folyamatosan nézzük az új lehetőségeket és szeptember végére be is fogjuk mutatni a gyártóknak és nagykereskedelmi tagoknak az elképzelésünket.
  • Tagdíj csomagokat változása: a korábbi tagdíj csomagok 2016-ban lettek összeállítva. Azóta megváltozott a MOI, az iroda és az optika szakma is. Ezt fogjuk frissíteni olyan tagdíj csomagokkal, amelyek a pártoló tagok, az üzleti tagok és a gyártó- és nagykereskedelmi tagok valós igényeire optimalizáltak. Ezt a tervek szerint, az őszi közgyűlésen fogjuk bemutatni nektek
  • Látni és látszani kampány: idén is lesz, de még szervezés alatt áll. Felmerült néhány új ötlet, amely több végfelhasználót ér el és vonz be az üzleteitekbe. 

És amit nem szeretnék előre lelőni, mert már annyira közel van: az optometristáknak készülünk egy meglepetéssel, szeptember első hetében már publikus lesz!

Van véleményed? Vitassuk meg az Optikai Magazin Facebook csoportjában!