Tanévkezdés 2022 szorongó őszén
Már nem egy recessziót vészeltünk át vállalkozóként, ilyenkor megfigyelhető, hogy a lakosság jellemzően a költések visszafogásával reagál. Mivel erre számítani lehet, hasznos, ha egy optika előre kidolgozza a megfelelő stratégiát, iskolakezdési kedvezményeket biztosít a vásárlóknak, szolgáltatási csomaggal igyekszik új vásárlókat az üzletbe csábítani.
Az már jó ideje tudjuk, hogy „celluxmarketing” kora leáldozott, és már régen nem elég egy fekete-fehér A4-es papír, celluxszal kiragasztva a kirakatra, egy egyszerű behívó üzenettel. Mára szerencsére a sok kisvállalkozás – tanulva a korábbi nehéz időszakokból – felépítette a saját vásárlói adatbázisát, rendszeresen tartja a kapcsolatot a vásárlóival a közösségi médiában, jól működő és folyamatosan frissülő modern weboldala van. Kell is, hiszen a multinacionális hálózatok folyamatos országos reklámkampányaira, árakcióira muszáj reagálnia a szakértelmet és a minőséget előtérbe helyező, a MOI tagságát alkotó magyar magánvállalkozói csoportnak.
Véleményünk szerint ezért érdemes egyre nagyobb hangsúlyt adni a megkülönböztethetőségnek. Például:
- optikánk MOI tag,
- ismerd meg a nálunk dolgozó szakembereket, akik „nevünket és arcunkat adják” a termék/szolgáltatás mellé,
- családi vállalkozás vagyunk,
- személyre szabott kiszolgálást tudunk nyújtani,
- esetlegesen területileg csak nálunk kapható márkákat forgalmazunk.
Mindenképp javasoljuk, hogy - akár a beszállítóinkkal karöltve – hatékony és bevételt biztosító stratégiát dolgozzunk ki az előttünk álló időszakra. Egyedül sokkal nehezebb sikeresnek maradni, főleg ebben az üzletileg bizonytalan időszakban, de egyáltalán nem lehetetlen.
Keressétek a MOI-t a tagsággal kapcsolatban, vegyétek fel a kapcsolatot beszállítóitokkal, profi marketingesekkel és növeljük az esélyét annak, hogy a szakmánk győztesen kerüljön ki, ebből az amúgy is „pénztárcavadász” időszakból!