Neked milyen az éves sales terved?
- Digitalizáció
Talán már az unalomig ismételgetjük és rengeteg cikk szólt erről a Magazin hasábjain is. Mindez azért van, mert a digitális tér az új értékesítési frontvonal! Ez nem csak marketing eszköz, hanem egy olyan értékesítési platform, ami meghatározza az optikádat, a vevőkezelésedet és a professzionalitásod.
Használd ki az “online kirakatod” az árbevételed növelésére, a vevőkkel való kapcsolattartásra és a profi szakmai hozzáállásod kommunikálására.
- Középpontban az vásárlóid elégedettsége
És akkor jöhet a kedvenc kérdésem: Ki a célcsoportod? Kik tartoznak a szűk célcsoportodba?
Ezekre a kérdésekre nem jó válasz az, hogy a szemüvegesek. Hogy miért? Mert az éttermek sem az összes éhes - ebédelni vagy vacsorázni vágyókat célozzák meg.
Ha jól meghatároztad a célcsoportodat, akkor célzottabban, határozottabban és magabiztosabban tudsz velük törődni. Mert ismered az érdeklődési körüket, a szokásaikat és így lesznek elégedett vásárlóid. Majd belőlük lesznek törzsvevőid, akik mesélnek rólad a szomszédnak, a kollégáknak és persze a barátaidnak.
Nem elég egyszer meghatároznod a célcsoportodat, érdemes időről-időre felülvizsgálni, kiegészíteni átgondolni!
- Szezonalitás, kampányok és akciók
Nem vagyok híve az árakcióknak, de létezik ez olyan formában, ami nem teszi egy szemüveg piaccá az optikádat.
Mint minden terméknek, minden szolgáltatásnak megvan a maga szezonalítása. Ezt némiképp a covid felülírta és bizonytalanabbá teszi a szezonokat, ugyanakkor ha figyelmes vagy, gyorsan tudsz reagálni a változásokra.
Tervezz kampányokat és ahhoz egyedi akciókat. A törzsvevők szeretik az egyedi, csak rájuk vonatkozó kedvezményeket. Különböztesd meg a hűséges vásárlóidat, az utcáról beesőktől. Hidd el, hálásak lesznek!
- Fejlesztés
Fejleszd magad és a csapatod. Elcsépelt, de igaz: A csapat leggyengébb láncszeme határozza meg az egész team teljesítményét.
Első lépésként nem feltétlen szükséges trainingekre mennetek, elég ha rendszeresen átbeszélitek a folyamaitokat, feladataitok és azok eredményét. Derüljön ki, kinek mi okoz nehézséget, elakadást, mert sokszor egy-egy munkafolyamat átszervezése egy másik csapattagra, nagyobb teljesítményt és növekvő eladási számokat eredményezhet.
- Excel / Numbers - ki mit használ?
Elemezz, értékelj, vond le a következtetéseket!
Nem tudjuk kikerül, muszáj kiértékelned az elmúlt időszak számait, ahhoz, hogy meg tudd határozni, hogy hol, melyik területen, milyen termékkategóriában szeretnél növekedni. Érdemes a big picture-től kezdeni és lebontani, akár heti időszakra is. Mindenképpen vedd számításba a szezonalítást, igazítsd hozzá a kampányokat és szabd a célcsoportodra. És ami a legfontosabb szánd rá az idődet a tervezésre és légy türelmes az eredményeket illetően.
Bízom benne, hogy a fenti gondolatébresztők a segítségedre lesznek a tervezésben. A változó piaci környezet, az online tér és a zaj sokmindent felülír. A gyorsan változó környezethez való alkalmazkodás, az ügyféligények felmérése és a rugalmasság véleményem szerint elengedhetetlen az üzleti stratégiád tervezéséhez.
Bármilyen - a cikkel kapcsolatos - további kérdés esetén, vagy business coaching és vállalkozásfejlesztés témakörökben az alábbi elérhetőségeken elértek:
zsofia@vargazsofia.com
Zsófi